donderdag 30 november 2006

M/V

Vanavond was het televisieprogramma M/V weer te zien op TIEN (v/h Talpa). Het gaat over de verschillen tussen mannen en.. jawel, vrouwen. Grappig, maar ik hoor er ook veel bekends. Dat heb ik natuurlijk uit al die boeken, ;-)
Vanmiddag hadden we, de baas en ik, een afspraak met onze nieuwe softwareleverancier. Ik praatte met onze gast over Sinterklaas, zijn kinderen en cadeautjes. Tot de baas binnen kwam; het gesprek ging meteen over zaken. Onze gast kwam een order bij ons ophalen. Binnen een half uurtje waren 'nog niet duidelijke zaken' doorgesproken en tekende de baas het contract. Waar we drie jaar lang aan vast zitten voor € 305,- per maand.
Ik.. als vrouw had eigenlijk nog nét wat langer alleen met onze gast willen praten. Hij vertelde namelijk dat hij onderweg naar ons bedrijf wat tijd over had; tijd genoeg om met het dikke boek van Intertoys onder zijn arm de gelijknamige winkel vlakbij te bezoeken. Binnen een half uur had hij alle aangekruiste artikelen gekocht. Dat hadden ze thuis allang besloten. Hij samen met zijn vrouw en het zoontje van vier, want het zoontje van 9 maanden had natuurlijk nog helemaal niks in de gaten. Hij vond het leuk om Sinterklaas te vieren zo met de kinderen.. Dat vertelde hij, maar ik zag het ook aan zijn ogen. En passant vertelde hij nog dat hij vond dat het speelgoed zo verschrikkelijk dúúr was.
En ik dacht later, toen ik hem uitliet; dat, als ik de baas was geweest, ik dat misschien wel als argument had willen opvoeren om nog net die prijs van € 305,- naar € 300,- per maand te krijgen!

Geen opmerkingen: