vrijdag 24 november 2006

Regeldagen

Mijn jongste dochter is ruim 19 maanden jong; en ik herinner me nog goed dat er in de eerste weken/maanden van die regeldagen waren. De nachten waren vaak heel kort en de dag werd gevuld met de ene na de andere borstvoeding. Dat waren de regeldagen; om ervoor te zorgen dat de kwaliteit van de borstvoeding past bij dat wat je kind nodig heeft.
Tegenwoordig heb ik mijn eigen regeldagen weer; en dit is er één van. Dit staat er op mijn lijstje;
  • Kinderopvang ruilen van dinsdag naar vrijdag i.v.m. prijsuitreiking 1e ronde van New Venture;
  • Contact opnemen met mijn nieuwe coach (brr.. toch wel een beetje eng!);
  • Contact opnemen met mijn ex-werkgever om zijn organogram op te vragen (hij heeft nog steeds niets van zich laten horen en daarom stel ik dit steeds uit, wat niet echt handig is want ik blijf continu het gevoel houden dat ik het wel NU moet doen);
  • Sinterklaaskadootjes voor de meiden kopen/bestellen via internet (want dat is wel heel gemakkelijk en tijdbesparend);
  • Kleding uitzoeken van de twee grootste meiden; wat blijft hier en wat gaat er mee naar hun vader. Hij wil niet delen in de kosten die ik maak voor hun kleding dus hebben we besloten dat ze op 'elke locatie' hun eigen kleding hebben en dat die ouder daar er dan ook voor zorgt. Vanmorgen hebben ze dus weer 'papa-kleren' aangedaan, is de oude winterjas van de kapstok gehaald en gingen de nieuwe laarzen weer voor een week op stal;
  • Even bellen of mailen met mijn adviseur van de Kamer van Koophandel; vorige week een gesprek gehad over het Ondernemerskompas en ook daar krijg ik een coach toegewezen. Maar er is al een week voorbij en ik heb nog niets gehoord. Ben ik misschien erg ongeduldig?
  • Mailtje sturen naar iemand die even mijn korte omschrijving van het bedrijfsplan zou nakijken. Woensdagmiddag verzonden, en ook al heeft hij gebeld, een reactie heb ik nog niet ontvangen;
  • De wekelijkse boodschappen (JAKKES);
  • Huishoudelijke karweitjes; de was (draait), de afwas (is gedaan), stofzuigen (moet nog), de wc en de douche schoonmaken (moet nog) enzovoort...

De regeldagen van nu zorgen er dus voor dat alles blijft draaien en dat ik 's avonds in bed mijn hoofd leeg heb. Althans, dat is de bedoeling.. De laatste tijd blijkt juist de nacht hét moment voor mijn gedachten om op hol te slaan; en weer heb ik hele korte nachten!

Geen opmerkingen: