maandag 27 november 2006

Zin en onzin van bloggen

Een paar maanden geleden heeft er een artikel in de Leeuwarder Courant gestaan over webloggen. Ik zal eens snel kijken of ik er nog wat van terug kan vinden... Nou, helaas dus niet via de site van de Leeuwarder Courant zelf. Het maakt ook niet uit. Ik heb dat artikel gelezen en volgens mij kwam het er op neer dat bloggen 'best gevaarlijk' kan zijn. Je deelt intieme zaken niet meer zoals vroeger met je naasten, maar met de meest wildvreemde mensen all-over-the-world. En ja, dat is zo. Terwijl ik het las, vond ik het eerst maar flauwekul. Ik had toch ook een weblog en zag er totaal geen gevaar in.
Maar als ik nadacht over een vriendin van mij, zag ik het toch even anders.
Zij blogt ook. En via haar log las ik dat ze leuke dingen deed, maar niet met mij. Ze vroeg om hulp, en ik reageerde.. Maar zijn niet naar mij..
Om een lang verhaal kort te maken; onze vriendschap is over, finito, voorbij. We hebben niets uitgesproken en met 100% zekerheid durf ik niet te zeggen of het aan het bloggen ligt.. Maar het is wel verrekte jammer!
Ik zal hierom niet stoppen met bloggen; al zal ik mezelf er wel zo af en toe moeten aanzetten om ook weer eens te bellen met een ieder die me lief is. Want de hele wereld mag me dan wel via mijn hersenspinsels mogen kennen, mijn naasten zijn me lief!

Geen opmerkingen: